niedziela, 20 września 2015

Smaczna niedziela #4

W dzisiejszym poście podam przepis na PIZZĘ z cukinią. Moja mama jest jej wielką fanką i oczywiście zawsze, gdy ma być na obiad w jej robienie wrabiana jestem ja, gdyż jak to mawia moja mama "jak Ty ją zrobisz to jest taaaaka dobra i smakuje o wiele lepiej niż jak robię ją ja". Ja to obstawiam, że po prostu nie chce jej się tego robić, ale w sumie to nie mam nic przeciwko bo lubię gotować :)


Składniki:

  • 4 średnie lub 2 duże cukinie
  • 1/2 kostki drożdży
  • 1/2 szklanki ciepłej wody
  • 5 łyżek oleju
  • 3 szklanki mąki
  • ser żółty (ok. 1/2 kostki)
  • sól
  • cukier
Sposób przygotowania:

Do miski wrzucamy drożdże i wsypujemy pół łyżeczki cukru. Następnie wlewamy ciepłą wodę do miski i mieszamy do rozpuszczenia się drożdży i cukru. Wlewamy olej i mieszamy. Następnie wsypujemy mąkę (przesianą przez sitko), na nią sypiemy szczyptę soli i mieszamy wszystko do uzyskania jednolitej masy.Rozkładamy delikatnie ciasto na blaszce posmarowanej olejem i wkładamy do nagrzanego wcześniej do 200 stopni piekarnika. Podpiekamy dosłownie 2 minutki (żeby ciasto podrosło) i wyjmujemy.

Cukinię ścieramy na tarce na średnich oczkach. Następnie wrzucamy na patelnię, solimy i smażymy ok. 10 minut co jakiś czas mieszając.

Cukinię umieszczamy na cieście, kładziemy na to wcześniej starty ser i ponownie wkładamy do piekarnika. Wyjmujemy, gdy ser się rozpuści, a brzegi ciasta nabiorą brązowawego koloru.
I to wszystko :) Teraz nie pozostaje nam nic innego jak tylko delektować się naszym dziełem :)

Smacznego! :>


 (zdjęcie nie jest moje, gdyż ostatnio tej pizzy nie robiłam i po prostu nie posiadam własnego)

Myślę, że lepiej ( i zdecydowanie zdrowiej ) jest zrobić własną pizze, niż zamawiać ją nawet z najlepszej restauracji :)

//A. 




1 komentarz:

Dziękujemy za dodany komentarz :) zachęcamy do obserwowania nas - Twins :>